Mannelijke subjes, waar zijn ze? Deel 2

Zoals Liefebeest als schreef in haar stuk over waar de mannelijke subjes gebleven zijn, hebben we eens gepraat over deze situatie die ze opmerkte. Zelf zie ik op de SamariuM feestjes waar ik kom wel gewoon mannelijke subbies en vaak nog eerder switches. Wel iets dat er tijdens ons gesprek naar voren kwam, iets waar ze een goed punt had en iets wat ik zeker al lang bij mijzelf heb vastgesteld, is dat veel mannelijke switches daar ook aanwezig zijn met hun eigen subje. Vaak is het dan ook zo dat die dan eerder als dominant aangezien wordt, puur vanwege het subje die ernaast staat of zit. Overkomt mij ook als switch zijnde; niemand eigenlijk die daar mijn subkant ziet omdat ze me als een D zien. Hoe schattig en leuk subje ik ook ben. Dus veel switches vallen dan eigenlijk buiten het 'sub-beeld' vanwege hun Dom-camouflage.

Een ander punt wat ik ook aankaartte, is dat veel mensen daar gewoon als persoon daar zijn, zeker menig single man-sub die ik ken die niet een speelpartner aanwezig heeft (en dat zijn er natuurlijk wel een aantal). In tegenstelling van single D's waar naar mijn mening vaak wel aan op te merken is of ze D zijn of niet, druipt het subbyness niet echt van deze groep mannelijke subjes. Dus ookal zijn ze er wel, ze zijn er gewoon als gelijken als jij. En mogelijk hebben die assertieve of dominante persoonlijkheidstrekken, waardoor ze soms ook weer als D aangezien worden.

Persoonlijk ken ik maar een klein aantal mannelijke subs en switches waarvan je echt een sub-vibe krijgt als je met ze praat. Jammer genoeg in mijn mening omdat ze mij het gevoel geven alsof ze zonder een ruggegraat geboren zijn en soms wat kruiperig overkomen. Misschien heb ik het mis, maar ik denk zelf dat dát niet echt een eigenschap is die de dominante dames graag zien? Dus tsja, die zijn dan mogelijk net de subjes die je niet zou wíllen zien?

Ik snap haar kant van het verhaal wel. Zeker bij het werkelijk waar eens een date hebben met een subje is een lange toch, als ik de verhalen mag geloven. Veel 'filter werk' dat er aan te pas gaat voordat je überhaupt eens met een potentiële match in gesprek raakt. Ik kan me nog wel voorstellen dat zeker de beginnende subjes een Domina in het echt ontmoeten eng vinden. Dat had ik ook. Geloof het of niet, maar in een grijs verleden heb ik eens gereageerd op een advertentie van Liefebeest. En ja, toen ik zo groen als gras was, vond ik haar eng. Geloof het of niet, maar ik had inderdaad twijfels of ik ook écht waar die stap wilde gaan zetten. Uiteindelijk toen ook maar uitgesteld, en uiteindelijk toen ik haar leerde kennen op een SamariuM JF was ze gewoon een normaal mens. Iemand die veel zorg in haar subje stopte. Niet iemand om echt bang van te worden.

Dus als ik de (mannelijke) subjes een tip kan geven: als je een grote reserve en onzekerheid voelt bij het ontmoeten van een D, schuif het gewoon opzij en doe het gewoon in een café of een ander neutrale plek. Heel waarschijnlijk heb je er een totaal ander beeld van diegene gevormd en is diegene niet zo eng als je waarschijnlijk in je hoofd heb zitten.

-Lumen1987

0 reacties:

Een reactie posten