Level 2 BDSM feesten

Laatst las ik op Fetlife over dat er een "level 2 BDSM feest" georganiseerd is en zich ergens tegen februari zou gaan afspelen. Mocht je je afvragen waar dat voor staat, het houd in dat alle subs die aanwezig zijn in essentie onderdanig zijn aan alle aanwezig Doms. Switches zijn vaak verplicht om zich bij 1 enkel rol te houden, al kan daar natuurlijk op individuele feesten daar uitzonderingen op gemaakt worden. Er kan soms ook nog sprake zijn van een persoon die gekoppeld wordt aan een sub om diens grenzen te bewaken, wat een eigen partner kan zijn maar mogelijk ook een goede vriend(in) als het om een single sub gaat.

Ik zal eerlijk toegeven dat het veel in mijn fantasiën naar boven is gekomen, en ik denk dat het bij menig BDSMer net zo het geval zo zal zijn. Maar of ik zoiets ook in het echt zou willen meemaken... een lastige kwestie.

Ten eerste ben ik behoorlijk beschermend te noemen als het om mijn eigen subje gaat. Ik tolereer geen andere vorm van dominantie over mijn subje. Ze is van mij en heeft daarbij enkel naar mij te luisteren. Sure, ik zal soms zeker mensen met wie ik bevriend ben hun gang laten gaan op mijn subje, omdat ik dat toevallig leuk of nuttig vind ofzo. Maar enkel wanneer ik er zelf ook bij aanwezig ben. Daarbuiten is dat een keiharde grens voor mij. En dat is dan ook wel héél erg in strijd met het idee achter een level 2 feest. Want ja, zelfs het commanderen van mijn subbie om wat drinken te gaan halen voor diegene, gaat mij dus te ver. Dus ja, ik ben een beetje wel een party-pooper als ik op z'n feest zou komen met mijn eigen subje.

Zou ik er als single D heen gaan, weet ik eigenlijk niet zo goed of ikzelf wat met het level 2 aspect zou gaan doen. Ik denk dat ik niet echt behoefte heb om een onbekend persoon te gaan domineren of rond te bazen. Dat heeft me vroeger wel erg geïnteresseerd, maar dat is er langzamerhand eigenlijk wel uit geraakt sinds ik langer binnen de BDSM scene rond loop. Misschien dat ik het wel leuk vind om een persoon waar ik het goed mee kan vinden te domineren, maar dan ook enkel als die andere dat ook echt leuk zou vinden. Wel vind ik het gaaf om gewoon te kijken hoe anderen dan zo misbruik maken van hun macht als het ware. En misschien dat ik daardoor uiteindelijk ook verleid zou worden om misbruik te maken van de macht die ik heb, heel misschien...

Als sub zijnde, zeker als single sub zijnde, vind ik het een ongelooflijk gaaf idee. Maar (!), ik zou dan wel iemand willen hebben die over me waakt. Iemand die ik kan vertrouwen dat diegene mijn grenzen in de gaten houdt, iemand die ik zowiezo wel vertrouw. En voor mijn gevoel is dat ook best wel een grote maar. Zonder die 'gatekeeper', wil ik echt absoluut niet naar zo'n feest als subbie. Een andere maar, die ook niet al te onbelangrijk is, heeft te maken met het aantal vrouwelijke dominanten aanwezig. Ik voel mezelf eigenlijk helemaal niet prettig bij het idee te subben bij/voor een man. En naar mijn idee is het aantal dominante dames behoorlijk klein op zo'n feest. En daarom heb ik dan wel mijn vraagtekens bij of ik zo'n feest dan ook echt leuk zou vinden. Het ideaal zou ik een 25% bezetting van de mogelijke geslacht-rol combinaties geweldig vinden, maar die is denk ik verre van reëel te noemen.

Dus ja, dan komt een level 2 feest eigenlijk wel een beetje neer op "leuk in je fantasie, maar niet zo'n succes in de practijk". Nu vraag ik me wel af hoe andere mensen daar naar kijken. Of er veel meer mensen het idee hebben dat "Upper Floor" achtige feesten uiteindelijk gewoon leuk zijn in je eigen bolletje, of misschien een selecte vriendengroep maar op grote schaal niet echt een succes zijn voor jezelf? Misschien is het een erg goed medium voor single subbies om eventjes hun ei kwijt te kunnen? Of viceversa voor single D's ?

-Lumen1987

4 reacties:

Skaoot zei

Ik ga naar dat feest in februari, als ik eraan denk wil ik wel laten weten hoe ik het ervaren heb :)

Alynia zei

Ik ga ook, mijn nieuwe Meneer had zich al opgegeven, en die wou niet zonder mij. Het is voor ons allebei het eerste L2 feest, dus ontzettend spannend. Geen idee of het een succes wordt, maar we zien wel. En als het voor een van ons niet goed voelt kunnen we dat gelukkig altijd bij elkaar aangeven.

Lumen1987 zei

@Skaoot: Dat zou ik erg leuk vinden. En mocht je het ambiëren, kunnen we er misschien een guest-writer item van maken als je dat leuk zou vinden.

@Alynia: Ik kan wel begrijpen waarom je Meneer jou mee zou willen hebben. Ik zou eigenlijk wel naar elke BDSM feest het liefste met mijn JT willen gaan. Zonder zou denk ik toch wel een beetje... tsja... raar voelen denk ik, voor mij dan.

Lumen1987 zei

Als ik het me goed herinner, was dat toen het eerste D's United feest. Je zou eens op Fetlife moeten zoeken, daar kan je de groep en bijbehorende mensen vinden.

Een reactie posten