SamariuM Lustrum en vrijwilligers.

De afgelopen week heb ik weinig geblogd. Druk met dingen in mijn privéleven (die niet zo interessant zijn voor hier). Daarnaast ben ik de afgelopen dagen veel aan het mailen geweest voor het SamariuM lustrum in april. Ik ben bezig (samen met anderen) om een reünie voor alle mensen te organiseren die zich ooit hebben ingezet voor SamariuM. Dit betekende voor mij een hoop zoekwerk, mailen en overleggen met mensen die anderen kennen uit de beginperiode. Erg leuk, maar ook een hoop gedoe. Ik denk inmiddels de meesten te hebben bereikt, maar zeker ben ik niet. (Mocht je dit lezen en zelf betrokken geweest bij SamariuM en nog niks gehoord hebben, mail dan naar lustrumreunie@samarium.nl.)

Ik vind het wel iets wat ontzettend belangrijk is om eens te doen. In de afgelopen 10 jaar hebben ontzettend veel mensen belangeloos tijd en geld gestoken in SamariuM/bdsm-voor-jongeren. Afgezien van een bedankje hebben ze daar nooit iets voor teruggekregen. Niet erg, ik doe dit ook met liefde al 4 1/2 jaar, maar dan mag na 10 jaar wel eens een feestje zijn voor al die mensen.

In al die jaren hebben ontzettend veel jongeren de weg gevonden naar SamariuM. Jongeren hebben vrienden gemaakt, hun bdsm-gevoelens een plekje kunnen geven, hun partner leren kennen en gewoon een eigen plek gekregen in de bdsm-scene. Waar vroeger de feesten klein waren met soms niet meer dan 20 man op een feest zitten de feesten nu barstensvol met 100 gasten en een behoorlijke reservelijst. Het forum is gegroeid, de chat ook. SamariuM wordt echt groot.

Dit had niet zonder al die vrijwilligers gekund. Wat ben ik blij dat ik hier deel van uit heb kunnen maken de afgelopen jaren. Jaren waarin ik met talloze mensen heb gepraat. Veel tijd gestoken heb in de feesten en de laatste anderhalf jaar in het forum. Jaren waarin ik vrienden heb gemaakt. Een tijd waarin ik ontzettend veel heb geleerd. Samen met anderen. Al die anderen wil ik graag nog eens zien, plus de mensen die voor mij al actief waren. Ik hoop dat dit gaat lukken op de lustrum reünie!

0 reacties:

Een reactie posten