Lumen's take on ropebondage

Voor de mensen die mij nog niet (zo goed) kennen, touw bondage is 1 van de dingen die vrijwel altijd terug komt binnen mijn spellen als ik Dom. Ik ben dan misschien niet de nieuwe Matt William of Lew Rubens (ja, dat zijn 2 Doms wie me erg inspireren), maar over het algemeen snap ik bondages wel. Suspensions en semi versies daarvan zijn nog eventjes iets waar ik me nog niet aan wil wagen, maar staat wel op mijn TODO-lijstje van dit jaar. But I digress...

Het is me opgevallen dat voor de mensen wie niet zo veel met touw bondage hebben, vaak met de argumentatie komen dat het hen niet bevalt omdat het zo lang duurt voordat het aangelegd is. Of dat er zoveel moeite voor gedaan moet worden als je het vergelijkt met het gemak van een stel handboeien omslaan. Terwijl juist dat de magie voor mij is van met touw in de weer gaan! Het creatieve process je sub in zo'n manier vast te zetten zoals jij dat wilt Juist dat je de tijd ervoor neemt om langzaam maar zeker meer macht van je sub te ontdoen. Wat een stiptease doet voor het oog met elke kleding stuk dat er langzaam vanaf gaat, zo is bondage dat voor mijn geest en haar vrijheid. Met elk klein beetje ontneem ik macht van haar, voel ik de spanning tussen ons opbouwen, ontferm ik me steeds meer om haar en eis ik haar lichaam steeds weer ietsje meer op aan mijn wil.
En dat mis ik juist heel erg bij leren boeien of handboeien. Dat is voor mij categorie 'klik-klik klaar!' en daar haal ik veel minder plezier uit dan de langzame opbouw van met touw bezig te zijn.

Dat houdt niet in dat ik leren of handboeien inferieur beschouw aan touwbondage, maar als ik de keuze heb verkies ik touw wel boven deze dingen. Handboeien zijn bijvoorbeeld weer bijzonder nuttig als je met resistance play bezig bent, waar sublief niet braaf gaan zitten wachten tot je haar eindelijk vast hebt gezet. Gevoerde leren boeien zijn vaak veel practischer als deze langer gedragen moeten worden onder druk, zeker als je niet zoveel vertrouwen hebt in je knopen en bang bent dat deze uiteindelijk toch gaan resulteren in een knellende bondage. Beide hebben het voordeel dat ze op slot kunnen en dat diegene die ze draagt met geen mogelijkheid los kan krijgen (mits passend) zelfs met hulp van buitenaf.

Maar voor mij zijn de boeien-sets toch doorgaans het vluggertje binnen de BDSM, snel 'and getting the job done'. Maar als het even kan, kies ik toch voor die mooie, spannende striptease!

-Lumen1987

2 reacties:

Kelly zei

Leuk stuk!

Sunnie zei

Mooi geschreven.

Een reactie posten