Onbegrijpbare fetishes

Vandaag zag ik een aantal keren op fetlife het volgende langskomen:
<Naam> is into Vampires
 En weer sta ik dan maar te kijken en denk bij mezelf: "Wat is er in hemelsnaam leuk aan dooie mensen met lange slagtandjes met een chronisch bloedtekort?" Is het een fasinatie voor de fluff die erachter zit? Of wordt er gewoon veel gegeild op True Blood en/of Twilight? Ik zie echt niet waarom iemand die als een vampier gekleed is meer sexy moet zijn dan diegene die niet de tandjes en het labeltje gekregen heeft maar er verder net zo uit ziet. I ... just... don't... get it.

Zo zijn er nog wel meer dingen die ik langs zie komen in de BDSM scene waarvan ik de lol er niet van begrijp. Ageplay en dan bedoel ik de 'Adult Baby' variant ervan. Ik zou het nog eventueel kunnen begrijpen dat dit een soort compromis is voor hen die pedofilie trekjes hebben. Of dat je heel erg van vernedering houdt en dan een luiers dragen op die manier je van je kicks zou voorzien. Maar buiten dat, snap ik het ook gewoon niet wat men daar zo tot trekt.

Nu ben ik niet iemand die mensen veroordeeld omdat ze geilen op vampiers, vrouwen voeten (ook al iets wat ik gewoon niet kan snappen) of hun kicks halen om een volwassenen in een luier vast te binden en daarna zichzelf oraal te laten verwennen door de vastgebonden 'baby'. Maar er zijn genoeg mensen, ook binnen de BDSM scene, die mensen die daar hun kicks vandaan halen wel veroordelen. Als niet goed snik, smakeloos of wat dan ook. Maar ondertussen wel rustig roepen dat de 'vanillas' eens het hele BDSM gebeuren moeten accepteren...

Zo is er een aantal maanden een soort discussie- en/of werkgroep of iets dergelijks op Fetlife opgericht, om de acceptatie voor de mensen buiten de BDSM te verbeteren. Nu weet ik enkel van het bestaan ervan en heb ik niet er zelf ook maar 1 ding binnen gelezen, maar ik vraag me dan af of men daar dan ook eens gaat kijken naar de acceptatie juist binnen de BDSM. Want ook binnen de scene zelf is er veel onenigheid te vinden. Mensen die vinden dat er op een bepaalde manier gespeeld moet worden, dat je aan bepaalde eisen zou moeten voldoen en niet tolerant zijn naar andere invulling van het BDSM leven dat die gegeven randvoorwaardes. Mensen die switches discrimineren omdat wij "geen keuze durven te maken" en roepen dat wij nooit een "echte Dom/sub" zouden kunnen zijn. Switches die zich juist weer superieur vinden aan iemand die enkel subt, omdat die het nooit in zijn\haar hoofd zou halen om ooit een zweep te hateren tegen iemand. Het lijstje van ontolerantie binnen de BDSM vanwege onder andere onbegrip gaat eigenlijk nog best wel lang door.

Dus wat ik vandaag zou willen vragen, is dat in plaats dat je in je hoofd vind dat "die vanillas eens wat toleranter worden", je eens in de spiegel gaat kijken. En bij jezelf een nagaat: ben jij eigenlijk zelf wel zo tolerant zoals je anderen wilt zien. Kan jij gewoon naast je neerleggen dat jij blijkbaar niet op dezelfde manier denkt als iemand, maar dat 't hem of haar nog niet een minder mens maakt. Kan jij zelf wel accepteren, dat niet iedereen denkt, doet of dit ooit zal gaan doen, zoals jij dat zelf doet?

-Lumen1987

2 reacties:

Sunnie zei

Het is altijd weer leuk om stukken te lezen die je aan het denken zetten.

Anoniem zei

Nu ben ik vooral benieuwd: als ik op de laatste drie vragen "ja" zeg (en dat zelfs zonder me beter te voelen dan mensen die dat niet kunnen) wat dan? Moet ik hen dan accepteren omdat ze zijn zoals ze zijn, of ze proberen te overtuigen van "mijn gelijk"?

Een reactie posten