Persoonlijk

Een schrijver put uit eigen ervaringen. Nu is het mijn wens hier een toon aan te zetten die scherp maar tegelijk geestig is. Het probleem dat alle woorden die nu in mij opkomen vals zijn. Of gemeen en bitter. Karakteristieken die ik mijn persoonlijkheid en in mijn schrijven niet wil gebruiken. De reden voor die toon is persoonlijk.
Daarom voor vandaag het woord van de dag: terughoudendheid.
Niet altijd. Soms moet een mens all in gaan. All fiches op rood. Zwart zou ook kunnen, maar ik wil door redacteuren van Huckleberry Finn niet worden terug gefloten.
All in dus. Of eigenlijk all out. Alle emoties die je voelt uiten. For better or worse. Often worse. Maar het is de enige mogelijkheid tot iets persoonlijks te komen. Tot echtheid. Tot geluk als als het lukt.
Maar het is persoonlijk. En terughoudendheid past nu.

0 reacties:

Een reactie posten