BDSM 'Powermoves'

Bijna iedere Dom maakt wel eens gebruik van een actie of uitspraak om sublief in het gereel te krijgen of om duidelijk te maken waar de macht ligt. Zo'n uiting van macht, wat ikzelf graag een powermove noem, zijn er in verschillende vormen en maten. Er zijn een aantal powermoves die vrijwel universeel lijken, die wel op bijna elke sub lijkt te werken. Denk bijvoorbeeld aan het trekken aan de haren, de woorden "Ik ben niet boos, ik ben in je teleurgesteld" of de collar bij sublief omdoen.

Ikzelf maak graag gebruik van powermoves, vooral omdat ik een sterk voorstander ben voor symboliek. En dat kan ik dan ook weer in mijn powermoves verwerken. Ik draag zelf elke dag een ketting, een zilveren met een zilveren adelaar hanger. Die ketting acht ik heel erg als persoonlijk bezit, en diegene die hem draagt in het verlengde dus ook. Het omdoen van mijn ketting om de hals van mijn subje zou dus vergelijkbaar zijn met diegene een collar om te doen.
Een andere powermove die ik graag gebruik, is het assertief zeggen van "Let it go." als ik iets doe waar mijn subje dan erg veel moeie mee heeft. Om haar als het ware aan te moedigen om haar verzet te laten varen, om haar controle te laten vallen en de situatie te accepteren.
Nog een aantal die ik graag inzet, omdat ik ze leuk vind om te gebruiken meestal, zijn:
  • Bij binnenkomst (sublief bij mij thuis of ik bij haar) haar bij de keel te pakken en tegen de muur (of de deur bij afwezigheid van een muur) te dwingen en haar te zoenen.
  • Het subje op de knieĆ«n dwingen door achter haar te staan (eventueel een arm op de rug te forceren) en met een voet in haar knieholte duwen.
  • Wanneer ik tijdens het aanleggen van een bondage een touw in zijn geheel om mijn subje moet laten lopen, in plaats van zelf rond te lopen, het subje rond te laten draaien voor mij.
  • Bij het leggen van een knoop en een haakpunt in een bondage, deze even kort maar hard aantrekken. Net voldoende om haar een klein beetje uit balans te halen maar niet ver genoeg dat ze zou moeten verstappen.
  • Mijn naam in haar huis krassen, met mijn nagels of iets anders.
  • Een klap in het gezicht ter correctie of om iets op te eisen waarnaar ik gevraagd had.
 Maar wat doet het nu eigenlijk met me? Vaak vervuld het me met een machtig gevoel of besef dat ik werkelijk 'in control' ben. Vaak helpt het ook op sublief meer in een diepere sub-mood te brengen. En gezien ik op een bepaalde manier in elkaar zit waardoor ik de mood van mijn partner spiegel, word ik daardoor ook weer dominanter. Door gebruik te maken van BDSM powermoves, ontstaat er een soort positieve feedback waardoor wij beide nog meer gaan inleven in het spel.
Ze hoeven voor mij niet eens groots of ruig te zijn. Hele subtiele dingen werken voor mij doorgaans ook erg goed. Het kan iets heel simpels zijn als mijn subje in de ogen kijken terwijl ik zachtjes haar wang streel of het gebruik van een koosnaam die op haar onderdanige persoon slaat ("mijn kleintje" was er een daarvan en die schijnbaar ook 'aan kwam' als ik die per sms had verstuurd).

Ik zie deze powermoves niet als een manier om controle of macht te vergaren. Ik denk niet dat het op die manier goed werkt, omdat ik juist denk dat het de bestaande hoeveel controle of macht die je al hebt juist vergroot. Dat zo'n actie werkt als een catalisator om meer controle of macht van te krijgen. Maar als je dat zomaar op iemand zou gebruiken, verwacht ik persoonlijk maar weinig van. Het is misschien een leuk gereedschap, maar net als elk soort gereedschap moet je wel weten hoe en wanneer deze in te zetten voor het meeste resultaat. En wel een gereedschap die niet op iedereen op dezelfde manier bruikbaar is om de juiste resultate te boeken.

Ik beleef er in ieder geval plezier aan. En ik ben erg nieuwsgierig naar wat jullie powermoves zijn! (Of er leuk vinden om te ontvangen)
-Lumen1987

    0 reacties:

    Een reactie posten