De vloeibaarheid van geaardheid

Het onderwerp van geaardheid kwam al eerder terug op dit blog (namelijk hier), en mijn visie hierop te beschrijven leek me een goede manier om me voor te stellen.

Ik denk dat seksuele geaardheid vloeibaar is. Geaardheid is veranderlijk, en blijft waarschijnlijk voor niemand precies hetzelfde over het gehele leven. Dit geldt voor zowel seksuele geaardheid, alswel voor bdsm-geaardheid. Dat wil niet zeggen dat iedereen door het leven heen van hetero naar homo gaat of van sub naar dom, of andersom, maar wel dat alle voorkeuren, dus ook die van met wie je het liefste seks hebt en welke rol je wil aannemen binnen bdsm, kunnen veranderen over tijd.

Voor mij geldt dat zeker. Ik kwam deze wereld zo'n zeven jaar binnen als sub geleden. Met mijn toenmalige vriendje experimenteerde ik wat af en we draaiden de rollen wel eens om, maar de dominante rol beviel me toch minder dan de onderdanige. Ook het vriendje daarna heb ik wel eens getopt (op zijn uitdrukkelijke verzoek), maar juist omdat daar zo'n druk achter zat, voelde dat niet goed. Ik besloot toen dat dominant zijn echt niks voor mij was, en ging vrolijk door met subben. Op verzoek deed ik de dominant van dat moment wel eens pijn en dat vond ik altijd wel super om te doen, maar dat was alleen omdat zij dat graag wilden en ik graag wilde doen wat zij wilden.

Ik werd ouder (wijzer?) en soms kwamen er wat dominante fantasieën boven. Waarschijnlijk werden dezen getriggerd door korte liasons met vriendinnen waarbij ik meer de rol van top had, en door het leren kennen van mannelijke onderdanigen die niet alleen maar als voetveeg overkwamen, maar die intelligent en zelfstandig waren. In plaats van “sub”, ging ik me “switch” noemen.

Nu zijn we weer enkele maanden verder. Ik heb nog weinig met mijn dominante kant gedaan, zowel door gebrek aan tijd als gebrek aan onderdanige kandidaten met wie het voldoende klikt. Met mijn onderdanige kant doe ik de laatste tijd echter ook erg weinig. BDSM trekt me nog wel, behoorlijk zelfs, maar de machtsoverdracht die daar vaak bij komt kijken eigenlijk steeds minder, zeker als onderdanige. Het meest recente labeltje dat ik op mezelf heb geplakt is dus ook “kinkster”. Ik hou van pijn geven en ontvangen, van bonderen en gebondeerd worden, van opdrachten geven en ontvangen: er is te veel wat ik leuk vind. Wat ik precies met wie doe en in welke rol, maakt me een eigenlijk niet uit, zolang ik het maar doe met ontzettend leuke en geweldige mensen.

0 reacties:

Een reactie posten