Nieuw

In de afgelopen jaren heb ik op verschillende fora en op de jongerenfeesten met ontzettend veel mensen gepraat die voor het eerst op een bdsmforum waren of op een feest kwamen. De meesten waren onzeker, gespannen, maar ook erg enthousiast. Een groot deel bleef komen op de feesten.

Wat me ook vaak opvalt aan mensen die nieuw zijn is het ongelofelijke enthousiasme voor bdsm en de wereld waar ze in terecht komen. Veel lieve mensen leren kennen en dingen ontdekken waar tot dan toe meestal alleen nog maar gedroomd was.

Op next sprak ik een meisje die ik al een paar keer had gesproken op samarium en op msn. Zij was ook zo enthousiast over dit wereldje. Ze voelde zich zo ontzettend welkom.De verschillen zijn soms zo groot met de contacten die je op doet op je studie, werk of hobby. Ergens heel vreemd. Voor mij zijn bdsmers niet zo anders als anderen, toch is de sfeer op een bdsmfeestje heel anders als in een kroeg andere uitgaansgelegenheid.

Ik krijg het idee dat dat ligt aan het feit dat mensen sowieso een stukje delen met elkaar wat erg persoonlijk is. Je weet in feite van alle bezoekers je seksuele voorkeur door het soort feestje waar je komt. Voor nieuwe mensen is dit wennen, hoe leuk het ook is. Veel mensen vinden het leuk om je te leren kennen en spreken je aan als ze je niet kennen inplaats van je voorbij te lopen.

Het is wel ook een valkuil als je nieuw een feestje binnenloopt. Meer dan eens heb ik mensen gezien die heel snel gingen spelen met relatief onbekenden. Ik was er ooit ook een van. Opzich niet slecht, maar ik zie toch ook mensen die soms erg snel gaan. Te snel misschien wel, juist door al het overweldigende nieuwe en willen ontdekken doe je soms dingen zonder na te denken. Het is leuk en je wilt dingen ervaren.

Ik denk dat ook mijn eerste speelpartner in die categorie viel. Het was vooral leuk omdat ik eindelijk dingen kon doen die ik al heel lang graag wilde. Achteraf gezien heb ik hier geen spijt van, maar ik vraag me wel af of me er zo hals over kop instorten handig was. In het eerste jaar dat ik met bdsm bezig was heb ik ook met een heel aantal mensen gespeeld, was ontzettend leuk, maar dat was echt iets voor die periode. Ik heb nu een relatie, speel weleens met anderen, maar ik kies daar nu wel veel bewuster voor. Voelt voor mij toch fijner en geeft veel meer rust.

0 reacties:

Een reactie posten