Mijn laatste jongerenfeest

Het is midden in de nacht, ik ben ontzettend moe en ik kan niet slapen. Nou is dat in mijn geval niet zo bijzonder (het gebeurt me zeker 2 keer per week), maar lastig is het wel. Ik ben dus maar even uit bed gegaan en zit nu op de bank met de laptop en een kat op schoot.

Gisteren (zaterdag dus) mijn laatste jongerenfeest als lid van het feestteam gehad. Ik heb het volgens mij vaak gezegd, maar toch herhaal ik het hier even, het is raar. Na 4 jaar vrijwilliger geweest te zijn te stoppen als teamlid. Vier jaar lang samen met anderen een ontzettend leuk feest neergezet. Vier jaar lang vriendschappen opgebouwd door die feesten. In vier jaar tijd het feest zien groeien naar een feest met 100 man met nog een ruime reservelijst. Vier jaar lang succesvol (ok soms iets minder) samengewerkt.
Ik blijf nog wel betrokken bij SamariuM als moderator, dus ik vertrek daar nog niet helemaal, maar het voelt wel als een afsluiting.

De beslissing om te stoppen heeft met twee dingen te maken. Als eerste met het feit dat ik na vier jaar me hiervoor inzetten ik het ook fijn vind om weer als bezoeker naar feestjes te kunnen. Ik heb dit lang gedaan en dat is nu genoeg. Wat mijn beslissing heeft versneld is mijn gezondheid. Ik ben lichamelijk niet in staat om feesten te draaien. Anderen inwerken en aanwijzingen geven kan ik prima, online meedenken ook, maar ik kan een groot deel van de taken simpelweg niet, zeker niet in combinatie met de reis naar Amsterdam. Ik verwacht dit voorlopig ook nog niet te kunnen. Dit ook omdat ik hopelijk binnen nu en een paar maanden ook weer kan beginnen met werken. Dan is een heel vermoeiend weekend nog minder goed te doen.

Het feest begon voor het team chaotisch. Er waren een aantal mensen te laat en dat gaf best wat onrust. Uiteindelijk wel een vrij rustig feest. Ik heb veel met allerlei mensen zitten kletsen, deels bekenden, maar ook een aantal onbekenden. Er werd aan alle kanten redelijk gespeeld, maar ook niet overdreven druk. Gewoon gezellig en ontspannen. Zo als een jongerenfeest voor mij hoort te zijn.
Ik werd door Minx op het podium geroepen en kreeg van het team een saunabon en een bos bloemen. Ga ik zeker van genieten. Daarna ontzettend hard applaus waar ik zelfs een beetje verlegen van werd. Dank jullie wel voor alle waardering!

Feestteam, bedankt voor alle leuke momenten en de samenwerking. Keep on going! Bezoekers, jullie maken de feesten, geniet ervan en hou ze net zo gezellig als in de afgelopen jaren.

Tot ziens! (ook op de feesten natuurlijk)

2 reacties:

Anoniem zei

Yara, je bent de bom. Thanks voor al je werk voor het JF in de afgelopen jaren!

Minx zei

Ik ga je missen meis. Ik weet nog als de dag van gister dat ik in sameplace binnenkwam en jij de persoon was die mij mijn eerste rondleiding gaf.. en nu.. nu was ik degene die jou op het podium mocht roepen om afscheid te nemen. Dat was fijn en dat was ook onzettend jammer. Ik ga je echt missen in het team meis. *knuff*

Een reactie posten