Dominantie

Ik zat te denken over wanneer ik iemand als dominant kan zien. Ik heb al eerder geschreven over hoofdlettergebruik of iemand aanspreken met Meester. Dit soort dingen doet me allemaal vrij weinig.

Wat me ook weinig doet is iemand die beweert een Natuurlijke Dominant te zijn. Lekker vaag begrip. Het zegt me weinig. Iemand heeft de behoefte om te domineren, iemand vind het leuk en het past bij hem, anders zou je het simpelweg niet doen. Misschien denk ik er wel te makkelijk over, maar ik zie niet zo hoe je onnatuurlijk dominant kunt zijn. Als je dit wilt kan je een hoop leren en je weg erin vinden, denk ik.

Ook dominantie halen uit regeltjes is voor mij niet echt de manier die bij me past. Ik heb geen behoefte om te moeten vragen of ik naar de wc mag of dat ik op de bank mag zitten. Ik kan me best voorstellen dat ik dit een avond of een weekend leuk kan vinden, maar altijd zou voor mij niet werken. Op de een of andere manier leggen dat soort regels mij druk op die me meer stress bezorgd. Ik heb ondanks dat twee regels, ik mag niet slaan en moet vragen om klaar te komen. Dit zijn voor mij alleen wel regels die werken, omdat ik er niet de hele dag aan hoef te denken. Nou kan ik me voorstellen dat andere regels ook zouden wennen, maar op dit moment werkt dat voor mij niet.

Wat voor mij wel werkt is het laten merken dat je boven me staat. Me mezelf klein laten voelen. Dit is een houding die iemand zal moeten hebben en iemand zal behoorlijk zeker in zijn schoenen moeten staan om dit te kunnen. Ik geef me niet zomaar over. Als ik me eenmaal heb overgegeven is dit wel duidelijk en zal ik niet echt rellen. Ik daag soms uit en heb het soms nodig om iemand weer als meerdere te voelen, maar ik zal iemand niet meer uit die positie proberen te drukken.

Lichamelijk sterker zijn en overweldigd worden kan voor mij ook werken. Het gevoel geen keus meer te hebben, maar gewoon doen wat hij (of een enkele keer zij) zegt. Ook op deze manier kan iemand heel goed mijn subbigheid triggeren.

Iemand kan voor mij een een uitstraling hebben die kan triggeren, of een opmerking maken die datzelfde doet. Dan zal ik niet instant subbig zijn, maar het is wel een goed uitgangspunt om met iemand te gaan spelen.

Ik kan misschien nog wel meer dingen verzinnen waar voor mij dominantie in zit, maar ik geloof dat dit de dingen zijn die voor mij het belangrijkst zijn.

0 reacties:

Een reactie posten