Bondage

Vanaf het begin dat ik met Fragile Tension speel zijn we bezig geweest met bondage en bewegingsrestrictie. In eerste instantie gewoon door vast te zitten met boeien of een simpel touwtje, maar dat groeide later steeds meer uit tot meer.
We hebben heel veel geleerd van touwmeets van touwtjes en het leren van anderen qua knopen. Daar zijn we ook een tijd intensief mee bezig geweest. Thuis vooral veel simpelere bondage (ook door gebrek aan suspensionpunt), maar vooral op feesten of meets vaak uitgebreide bondages, vaak (semi)suspensions.

Ik heb in het begin moeten leren communiceren over wat wel kan in bondages en wat niet. Sowieso het aanvoelen of iets goed voelt of dat het heel snel gaat knellen is erg handig als je dat weet als sub. Daarnaast hebben we best wel moeten zoeken naar houdingen in suspensions die voor mij goed vol te houden zijn. Met veel proberen en meedenken van anderen is dat aardig gelukt.

Inmiddels heb ik al zeker anderhalf jaar niet meer in een zware bondage gezeten. Als eerste natuurlijk doordat we überhaupt minder zijn gaan spelen en op feestjes kwamen doordat ik ziek werd. Maar ook omdat mijn lichaam simpelweg minder kan. Mijn spieren zijn veel minder getraind (voor zover ze het hiervoor waren) en mijn conditie is slecht. Niet de beste omstandigheden om in zware houdingen vast te zitten. Toch blijft het leuk om vast te zitten en dan maar wat minder vermoeiende houdingen. Dat is soms ontzettend zoeken, maar wel erg fijn als het dan lukt.

Toch zou ik graag weer eens in een suspension of semisuspension vast zitten, toch een heel ander gevoel en erg leuk. Wel een leuk doel om naar toe te werken, dit weer kunnen. ;-)

1 reacties:

Sylvana zei

Dat lijkt me zeker een leuk doel om naar toe te werken, touwtjes zijn fijn :) Al zul je het idd wel langzaam moeten opbouwen. Maar ik hoop voor je dat je lichaam sterk genoeg is om over een tijd weer lekker in een suspension te hangen!

Een reactie posten