Lust-slaaf/slavin

Vandaag kwam ik een interessante vraag langs komen op Fetlife, namelijk hoe men een lust-slaaf/slavin definiëert. Ze gaf twee omschrijvingen, namelijk:
  • Is dat een man/vrouw die diens eigen plezier en gevoel opzij zet voor diens Dom
  • Of is dat een man/vrouw die zo geteased en getriggerd wordt dat diegene zich als een slet gaat gedragen, omdat hij of zij zo geil wordt, dat die zich totaal laat gaan?
Mijn antwoord zou zoiets zijn als dit:
Ik hoop in mijn eigen geval, hetzij ik als sub hetzij waar het opging voor mijn eigen sub, dat de sub in kwestie diens eigen plezier en gevoelens opzij zet voor diens Dom. Ik vind dat persoonlijk een beetje een glad oppervlak, een gevaarlijke houding die je kan hebben binnen een relatie. Want in het extreme geval, lijdt dit door tot constant over je eigen grenzen en gevoelens heen stampen voor je Dom. Wat toch wel iets is wat ik als ongezond beschouw; Iets waarbij je jezelf steeds meer aan het verloochenen bent.

Ikzelf ben behoorlijk in lijn met mijn gevoelen en schuif deze zeker niet zomaar opzij omdat iemand dat graag wilt of mijn gedachten over een bepaald aspect niet uitkomen. Nu zou ik misschien mezelf niet omschrijven als een lust-sub, ik zie mezelf wel als een pleaser. Ookal haal ik plezier in het tevreden maken van mijn D, er zijn toch echt wel grenzen. Dus als zouden er mogelijk mensen zijn die zichzelf als lust-sub omschrijven en deze 'altruïstische' trekjes vertonen, ikzelf zoek dat niet in een lust-sub.

De tweede optie komt al eerder in lijn met wat ik zou zoeken onder de term lust-sub: Iemand die zichzelf helemaal kan laten gaan in puur hedonisme. (Misschien zou je dat een slet kunnen noemen, ik vind slet enkel een leuke term om te gebruiken als subtrigger... Eerder een gereedschap dan een concept met een betekenis) Alle remmen kan losgooien zonder zich druk te maken om morele, culturele of wat voor soort kaders dan ook. Enkel het nastreven van plezier en genot is hetgene wat ertoe doet.

Maar niet alleen het kunnen is van belang. Nee, het ook willen is voor mij zelfs nog belangrijker. Er actief naar streven om die state of mind van pure hedonistische mindset te behalen, dát is juist voor mij de kritische factor wat ik zoek in een lust-sub. Dát is wat je in mijn optiek zou kunnen zien als mijn omschrijving van een lust-slaaf of lust-slavin.

-Lumen1987

0 reacties:

Een reactie posten