Standaardregels

In de jaren dat ik nu met bdsm bezig ben ben ik behoorlijk veranderd als sub. Ik was 21 en behoorlijk kwetsbaar en beïnvloedbaar toen ik de eerste stapjes in de bdsmwereld zette. Ik speelde regelmatig met verschillende partners en ontdekte van alles. In die tijd hield ik me goed aan de algemeen standaard normen. Drie duidelijke voorbeelden hiervan zijn.

  • Dominant spreek je aan met Meester en U.
  • Collar om tijdens een spel.
  • Op fora en chats je naam met een kleine letter schrijven.

Inmiddels is het veranderd. Ik heb nu 6 1/2 jaar een relatie met Fragile Tension en in die tijd hebben we ons samen ontwikkeld tot we in een situatie kwamen waar we ons beiden lekker bij voelen. Die ontwikkeling staat absoluut niet stil, maar in bepaalde dingen hebben we wel onze manier gevonden.

Ik spreek mijn dominant absoluut niet aan met Meester. Een meester is een collega van me, dus geen fijne associatie. Ik spreek Fragile Tension meestal ook niet aan met U. Ik hoef  het ook niet. Wel ben ik beleefd en een heel enkele keer gebruik ik U. Maar meestal gewoon *voornaam* en je. Dit werkt goed voor ons en ik voel me hierdoor ook niet minder onderdanig naar hem toe. 

Het tweede punt wat ik hierboven noemde is de collar. Ik heb een halsband en die gebruiken wel, maar eigenlijk alleen als het handig is of het leuk bij de outfit voor een feestje staat. Ik vind het gevoel van iets om mijn nek hebben wel prettig, maar alweer ik voel me niet minder sub als ik hem niet draag. Daarnaast weet ik zo wel dat ik bij hem hoor. Ik heb al jaren een relatie, draag een trouwring en we wonen ook al jaren samen. Ik heb hiervoor geen extra symbool nodig op bdsmgebied. Al die dingen horen voor mij gewoon bij elkaar. 

Online regels hield ik me aan. Iedereen deed het, dus ik ook. Ik noemde mezelf yara (nou ja eigenlijk mijn voornaam met kleine letter). Na een paar jaar irriteerde ik me aan die kleine letter. Het is taalkundig niet juist en dat was belangrijker voor me. Sinds die tijd gebruik ik dus een hoofdletter aan het begin van mijn naam. 
Ander hoofdlettergebruik waarbij je dominanten met een hoofdletter en vooral subs met een kleine letter aanspreekt probeer ik me wel aan te houden. Het aanspreken van subs op die manier gaat regelmatig mis. Ik ben het niet gewend. Maar ik wil anderen wel de ruimte geven voor hun manier van schrijven en naam kiezen zolang ik niet hoef te stotteren in mijn schrijven (J/jullie enzo).
Ik ben gewoon Yara, switch, maar voornamelijk sub. Geen rare hoofdletters, geen ^, geen collartekens. Gewoon Yara.

Ik kan nog wel meer dingen verzinnen die hierin anders zijn, maar ook dingen die hetzelfde zijn. Ik kan het heel prettig vinden om op de grond bij Fragile Tension te zitten. Maar ook hiervoor geldt, het is geen vaste regel, het gebeurt soms. Ik heb eigenlijk sowieso maar vaste twee regels in mijn D/s.

  • Ik mag Fragile Tension niet slaan.
  • Ik moet vragen om klaar te komen. 

Meer is er niet. Ik ben beleefd uit mezelf, ik kan een opdracht krijgen zonder het te verwachten (hoewel gezondheid daar een belangrijke beperking in geeft).
Meer regels hoeven voor mij niet. Ik sluit niet uit dat ze ooit komen. Maar het belangrijkste: Dit werkt voor ons en het past bij ons.

3 reacties:

Anoniem zei

Haha, wat is dat toch met die subs die hun D willen slaan? Sabrina een post eerder al, jij hebt er zelfs een regel voor :D. Stel sadisten..

Anoniem zei

Die regel is al jaren oud en inmiddels ook niet echt nodig, maar toch, wat dat is, geen idee. Projectie van eigen verlangens?

Sylvana zei

Haha, ook hier erg herkenbaar, ik wil FoggyP ook altijd slaan als hij weer eens bijdehand of gemeen is.

Een reactie posten