Ode aan de Clover Clamp

De "Clover Clamp", volgens wikipedia een tepelklem voor gevorderden, voor menig subbeding een voorwerp met een haat/liefde relatie of enkel een afkeer ervan, en mogelijk voor menig dominant een speeltje waar ze wel enig plezier aan beleven.

Nu ben ikzelf redelijk fan van deze klemmen. Niet alleen vind ik het ontwerp van deze tepelklemmen gewoon facinerend en mooi, ik vind het toepassen van deze klemmen er leuk. En ze zelf ondergaan vind ik ook erg fijn, gezien je precies de juiste intensiteit en manier van pijn genereren als ze op mijn tepels zitten waar ik wel van kan genieten. En gezien ik gister me weer eens tegoed heb gedaan aan m'n sublief met behulp van dit speeltje, dacht ik er dus eens een stukje aan te spenderen.

De klem bestaan uit een klem mechaniek door middel van gebruikelijke springveren, die je in vrijwel elke tepelklem tegenkomt ('tweezer'-stijl klemmen zijn de uitzondering hierop). Maar het extra vernijn zit hem in dat dunne middenbalkje, dat zich in de lengte van de klem kan bewegen en vaak aan 1 uiteinde vast zit aan een ketting. Dit middenbalkje is verbonden met een set armen. Elke arm is verbonden met het stuk metaal dat we gebruiken om de klep open te duwen. Als de deze openduwen, zorgen de armen ervoor dat het middenbalkje richting het klem gedeelte beweegt. Dus duw je op het balkje, gaat de klem open. Maar de andere kant op werkt ook. Trek je aan het balkje (of dus aan de ketting), dan gaat de klem dus dicht. Kortom, trek je eraan, gaat de klem strakker zitten.

De eerste opmerking die je erover kan maken, is dat de klemmen op zich redelijk licht zijn, maar de ketting waarbij 2 klemmen aan elkaar vast zitten (je hebt ook versies die zonder ketting verkocht worden) draagt vaak wel enig gewicht met zich mee. Dus je hebt bij het komen van een stel Clover ook meteen een stel 'tepelgewichten' erbij, al zitten die wel vast aan je klemmen zelf. Dit gewicht alleen al, gecombineerd met het mechaniek dat ik zojuist heb uitgelegd, zorgt er al voor dat ook maar kleine bewegingen al direct voorbaar zijn op waar de klemmen zijn toegepast. Erg leuk om een beetje extra dimensie aan een simpele spanking of whipping te geven, die extra mentale last bij je sub neerleggen dat als ze beweegt ze enkel maar extra pijn krijgt. En ja, als predicament liefhebber vind ik dat dus maar al te leuk om te doen!

Een andere leuke toepassing van Clover Clamps (al kan dit met sommige andere tepelklemmen ook), is sublief gewoon ergens te kunnen parkeren terwijl je even wat anders wil gaan doen. Je hoeft enkel te zorgen dat de handen van sublief buiten werken gesteld worden, en dan de klemmen op de tepels te plaatsen met de ketting om een vast staand voorwerp, zoals een paal, tafelpoot of misschien gewoon de stoelpoot van de stoel waarop je zit. Persoonlijk ben ik van mening dat menig klem mij niet weerhoudt om ze gewoon los te willen trekken als ik echt daar weg zou willen. Tuurlijk, het doet wat meer pijn als ik eraan trek, maar die extra pijn kan ik niet echt significant noemen. Maar voor een die japanse klemmen is dat toch wel een beetje een ander verhaal. Als je dan zelf de klemmen er gewoon af wilt trekken, zullen ze zich eerst diep in je vlees boren voor je de kans krijgt om ze ervanaf te kunnen trekken. En juist die extra bite die nog eens boven de extra pijn van het trekken an sich komt (en de grip van de pads van de klemmen zelf; Geen vlak oppervlak maar nopjes!) is toch zeker voor mij een goede motivatie om het toch maar niet eens te gaan proberen. Het is me een keer overkomen dat iemand die klemmen gewoon van mijn tepels af had getrokken, en ik weet zeker dat ik díe pijn niet op mezelf wil afroepen tenzij het echt niet anders kan.

Ook een leuk iets van deze soort klemmen, is dat ze bijzonder goed kunnen 'naschrijnen' nadat ze weer losgemaakt zijn. De na-pijn kan blijven hangen voor zeker een kwartier of langer. Ander leuk bijverschijnsel is dat de tepel doorgaan stukken gevoeliger zijn dan normaal, wat ook z'n toepassingen kan hebben bij mensen die totaal geen gevoelige tepels hebben.

Nog het een en ander wat je met clover clamps kan uitspoken had ik ook beschreven in een eerder stukje van mij over Predicament bondage. Dus daar zou je ook nog even kunnen kijken wat voor leuks je er nog meer mee kan doen, 'when thinking outside of the box'.

Al dan niet mijn favo speeltje die ik bezit, de Clover Clamp is toch zeker wel 1 van de speeltjes die ik vraag tevoorschijn wil halen als de gelegenheid er is. Een leuk speeltje die net wat meer controle over de bewegingen van je subje geeft en je hoeft er maar 1 vinger voor uit te steken. En daarnaast ook visueel gezien gewoon een mooi ding. Ode aan de Clover Clamp dus!

-Lumen1987

3 reacties:

Zonnetje zei

Leuk stukje weer om te lezen maar vertel wat is dan wel je favoriete speeltje en waarom?

nous zei

Grrr ze zijn niet leuk! Hoe laat ik je gedachten veranderen? :p

Lumen1987 zei

@Zonnetje:

Daar zal ik nog wel een stukje over schrijven dan ;)

Een reactie posten