"Wat moet ik nu met een Dom/sub?"

In een gesprek met een vriendin van me binnen de scene, kwam ze met de volgende opmerking (Ter toelichting: ze is switch):
Wat moet ik nu met een subje?
Ik heb er niet op in kunnen haken, vanwege internet connectie problemen, maar die vraag is wel bij me blijven hangen. Want zo moeilijk is het niet de vraag te beantwoorden. Dus dat ga ik ook doen in deze post.

Stel je zit inderdaad in een situatie waarin je je afvraagt wat je in hemelsnaam met een Dom of subje moet. Stel dat jij wel degelijk weet dat jij interesse hebt naar het hebben van een Dom of subje, maar je eigenlijk gewoon geen flauw idee wat je zou moeten / kunnen wanneer het eenmaal zo ver is.

Het eerste dat ik zou zeggen is dat je helemaal niet moet. Ook als subje moet je helemaal niets, tenzij je er zelf bij instemt dat je iets moet. Althans, persoonlijk vind ik dat er maar 2 dingen echt moeten. Het ene is dat beide partijen plezier hebben, en het tweede is dat er aan gemaakte afspraken gehouden wordt met alle betrokken partijen.

That's it. Yup. Einde wijsheid, there you have it... twee dingetjes en een wondere wereld gaat voor je open.

Stel we zitten in de situatie waarin je je afvraagt wat je dan allemaal kan als je een subje hebt. Misschien vraag je je dat af omdat je nog geen ervaring hebt, misschien omdat je geen of weinig vertrouwen hebt in je eigen kunnen of misschien weinig vertrouwen dat je macht over je partner hebt. Misschien omdat je nog niet helemaal overtuigd bent dat het niet iets meer is dan een fantasie van je?
Wat het ook is, het eerste wat je je kan afvragen is: Wat vind ik leuk of denk ik leuk te vinden aan het hebben van een subje. Kijk naar wat in je fantasieën naar boven is gekomen. Speelt bondage een hoofdrol? Seks? Sensueel spel zoals veel kietelen, nagel gekras of werken met kaarsen? Zijn geluiden, reacties of gevoel een veel terug komen thema? Waarom dit je afvragen? Dat heeft naar mijn mening te maken met punt 1 van de dingen die je moet: plezier hebben. En dat zou toch de nummer 1 motivatie moeten zijn naar mijn idee.

En als je je afvraagt wat je met een Dom moet, net zo lijkt me. Ook daar je gewoon laten lijden door je wensen en lusten en je vind de antwoord op je vraag vanzelf. Als sub is het mogelijk ook nog een goede manier om je los te kunnen wrikken van de stressvolle wereld, een staat van euforie te kunnen bereiken, je vrij en veilig te kunnen voelen of misschien gewoon buiten zinnen gedreven worden.

Om het kort af te ronden, om antwoord te geven op die vraag van wat je met een subje of een Dom aanmoet:
Plezier hebben, en jij weet zelf ook wel hoe.
-Lumen1987

1 reacties:

chains2310 zei

Ik ben nieuw in deze wereld maar weet dat ik een sub ben... Ook ik worstelde met de vraag waarom en wat wil ik dan... Het waarom heb ik nu in ieder geval hier onder woorden gebracht gezien.. Voor mij geldt dat het een manier is om de stressvolle werkelijkheid te kunnen ontvluchten... Het hoe ga ik binnenkort ervaren... Het enige wat ik nergens terugzie is het gevoel dat ik bij mezelf ervaar... Ik wil met een zweep worden geslagen op mijn rug om weer te leren voelen... Ik ervaar door diverse omstandigheden weinig tot geen pijn... Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Chains2310

Een reactie posten