Intuïtie / 'spidersense'

Ken je dat gevoel dat je ergens diep van binnen of in je achterhoofd iets aanvoelt. Misschien tijdens het achteruit rijden met de auto en je gewoon voelt dat je NU op de rem moet gaan staan? Bij het uit de deur stappen zo'n onderbuik gevoel gaat hebben dat vandaag helemaal jouw dag gaat worden en dit later ook blijkt te kloppen?

Ik heb wel eens van die momenten ervaren waarbij ik gewoon het gevoel heb dat ik dingen 'door krijg' terwijl er eigenlijk geen rationele reden voor te bedenken is. Althans, dat lukt mij dan niet in ieder geval. Ik heb bijna elke keer dat ik iemand ga masseren, dat ik op een gegeven moment wel in diens lichaam lijk te treden en 'voel' waar er meer aandacht nodig is. Zo doende begin ik op een gegeven moment ook bijna met mijn ogen dicht te masseren en laat ik het gevoel mijn handen richten. Schijnbaar lijkt het dan vaak ook nog best te kloppen. En ik heb wel eens met mensen hierover gesproken die ook massage als hobby hebben (of die zelfs professioneel doen) en ditzelfde effect ook wel eens ervaren hebben.

Afgelopen weekend was ik met JT naar een pretpark en waren we in een attractie waar je lekker tegen elkaar aan kon gaan zitten en knuffelen enzo. En zonder haar gezicht te kunnen zien, 'voelde' ik aan dat ze haar ogen dicht had. Nu is dit misschien niet zo heel erg practisch nuttige informatie, maar toch voelde ik het aan. Het het klopte ook toen ik er voor de grap naar vroeg.

Nu heb ik zoiets als dit nog niet echt ervaren bij een spel of binnen een D/s. Ja, ik heb wel dingen kunnen aflezen aan de hand van lichaamstaal, maar echt dingen 'aanvoelen' zonder dat je het eigenlijk ergens van af zou kunnen lezen of horen... dat (nog) niet. Ik vraag me dan wel eens af of andere mensen dat wél hebben ervaren. Nog eerder, of er mensen zijn die erop vertrouwen dat dit gevoel er is en hen (op tijd) van informatie voorziet.

Nu zal ik toegeven dat ik het een best hippe gave zou vinden om te kunnen cultiveren met JT, maar ik zou er denk ik toch niet op durven te vertrouwen dat het gevoel op tijd aanwezig zou zijn. Nu vertrouw ik veel op mijn gevoel en intuïtie, maar ik check het wel altijd. Ik doe dat, omdat ik niet graag aannames maak. Ik ben liever expliciet over dingen, afspraken en gevoelens. Ik beschouw aannames maken als een bron van problemen. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen. Heb jij wel eens een 'helder moment' gehad dat ook bleek te kloppen. Zijn er bepaalde dingen binnen je D/s die je altijd op je gevoel laat gebeuren, zonder dat je de juistheid ervan controleerd (verbaal, lichaamstaal, etc)?

-Lumen1987

0 reacties:

Een reactie posten