Zakgeld

Ik nam altijd al de meeste beslissingen in onze relatie, maar tegenwoordig is dat nog weer wat uitgebreid.
Mijn kleintje woont nu officieel bij mij, ingeschreven bij de gemeente en wel. Dat betekent dat zijn post tegenwoordig dus ook bij ons thuis komt. Ook hebben we van zijn rekening een gezamenlijke rekening gemaakt zodat ik bij alle financiën kan.

Ik doe altijd de administratie bij ons, tegenwoordig open ik dus ook de post die hij ontvangt. Daarbij ga ik nu dus over het geld en beslis wanneer we wat ergens aan uit geven. Voor mij heel fijn, want ik vind het altijd erg fijn om hierin zelfstandig te zijn en ik niet iemand anders verantwoording verschuldigd ben.
Nu stonden we laatst bij de apotheek en er moest iets betaald worden, normaal zou hij zijn portemonee trekken om te betalen, maar ik was hem nu al voor. Ik vond het wel zo makkelijk. Achteraf bleek dat mn kleintje het er nog wel een beetje moeilijk mee had, dat hij dus nu eigenlijk nooit meer iets zelf hoefde te betalen.

Daarom kwam ik op een goed idee, ik ga hem zakgeld geven. Ik heb ergens nog een rekening die ik nooit gebruik, die is daar erg geschikt voor. Hierop krijgt hij dan elke maand wat geld gestort en met dat geld mag hij doen wat hij wilt. Wil hij het uitgeven aan transformers, ik vind het goed. Wil hij het opsparen om een nieuwe gitaar te kopen, ook prima. Hij is de baas over dat geld.

Toen ik dit voorstelde begon hij helemaal te glunderen als een klein kind, ja dit was een goed idee :)

5 reacties:

qntal zei

Grappig :) Zo hebben wij onze D/s ook ongeveer ingericht. Zij heeft mijn pinpas en pincode. Ik de pas van onze gezamenlijke rekening. Die houdt Ze in de gaten. Verder krijg ik zo nu en dan zakgeld. Alleen weet ik nooit wanneer.
We leven al meer dan een jaar zo en dat bevalt Haar prima! (en mij ook wel ;))

Liefebeest zei

Goed om te horen :) Denk dat dit voor ons echt heel goed gaat werken, ik ben benieuwd.

Lumen1987 zei

To be honest, dit soort dingen geven mij juist altijd heel erg de kriebels... Nu ben ik iemand die echt niets heeft met moneyplay, in welke vorm dan ook, met uitzondering van een verplicht bedrag laten/moeten sparen. Maar daarbuiten vind ik het zelf eigenlijk te gevaarlijk om te betrekken binnen een spel of D/s. Voelt voor mij té dicht op potentiëel misbruik.

qntal zei

Wij zijn getrouwd. Het is zo gegroeid en is natuurlijk anders dan dat je of een Dom op afstand hebt of een losse spelrelatie of iemand die je nog niet zo lang kent.
Ik vertrouw mijn Vrouw/Mistress met mijn geld.

Liefebeest zei

Idd, het is bij ons ook zo gegroeid, ik weet wat er wanneer betaald miet worden, als ik tommie zn gang laat gaan dan hebben we de helt van de tijd geen geld voor eten ofzo. Het is nu alleen een klein stapje verder, meer niet :)

Een reactie posten