Reblog - Advies voor "ropetops" en "ropebottoms" van PoisonBeatrice, Part 3

Ik kwam gister een ongelooflijk goed stuk tegen op het internet, en heb toestemming gekregen om deze hier te rehalen in het Nederlands. Het origineel, in het Engels, is te vinden op http://poisonbeatrice.livejournal.com/779429.html. Omdat het een lang stuk is, heb ik besloten het in wat meer hapklare brokken te posten. Bij deze deel 2.
Deel 1 is te vinden hier.
Deel 2 is te vinden hier.

Advies voor ropetops en ropebottoms, Part 3
- PoisonBeatrice
Tips for rope bottoms:
Weet wat hetgene is dat je zoekt en wat je nodig hebt binnen de relatie. Houd je van predicament bondage? Houd je van sierbondage? Houd je van bondages op de vloer? Wil je enkel in een bondage zitten of wil je dat er ook met je gespeeld wordt terwijl je vast zit? Heb je iemand nodig die regelmatig aandacht aan je geeft? Of kan je gewoon in en uit een bondage komen zonder extra zorg? Wees duidelijk en open in wat je nodig hebt. Wees eerlijk over wat je niet wilt doen. Wees fair naar de top. De energie van de bondage in stand te houden kost veel werk van de ropetop. Niet alleen proberen ze te genieten van de kunst van het bonderen, ze houden je ook veilig en helpen je met een ervaring rijker te worden, en tevens een band te vormen.

Als er voor jouw iets niet goed aanvoelt, wat het ook is - zelfs als je het niet kan verwoorden - zeg het de ropetop meteen en geef aan of je in z'n geheel losgemaakt wilt worden, dat enkel een deel van de touwen van je af moeten, of dat het even langzamer moet gaan. Dit kan moeilijk zijn als je in subspace zit en niet goed kan praten, maar probeer je uiterste best. Laat NOOIT een gag toe tijdens de eerste paar keren dat je vastgebonden gaat worden. Hoe moet je je stem laten horen als je niet eens werkelijk kan praten. Ook blindoeken, in mijn mening, zijn een slecht idee te gebruiken met mensen waar je nog nooit eerder mee gespeeld hebt. Ik houd altijd mijn nieuwe speelpartners in de gaten om veilig bezig te zijn, iets wat ik niet kan doen als ik ze niet in de oog kan kijken. Ik weet hoe slecht bindwerk aanvoelt. Het is iets dat ik geleerd heb van Meester K als een tutorial om mezelf veilig te houden in touw bij anderen omdat hij zich zorgen maakte dat ik mezelf zou bezeren omdat ik niet zou weten hoe slecht bindwerk zou aanvoelen, sinds ik eigenlijk verwend ben door voornamelijk enkel met geweldige mensen bezig te zijn geweest. Maar al te vaak zijn ropetops wat aan het overnemen wat ze hebben gezien in een foto of wat ze andere hebben zien doen die het weer hebben geleerd van een bondage van een foto te 'reverse engineeren'. Doorgaans kan je de ropetop niet zien bonderen omdat hij achter je staat dus het is belangrijk dat je weet hoe slecht bindwerk aanvoelt. Als touw aan het glijden is kan dat gevaarlijk zijn. Als touwen over zenuwbanen gaan op manieren waar je jouw twijfels bij hebt zeg dat dan en zorg dat je los gemaakt wordt. Als je de druk van een stuk bondeerwerk voelt wegvallen dan moet je dat ook meteen aangeven. Goed bindwerk slaat niet aan het glijden of behoor niet zomaar minder strak te gaan zitten.

Vraag de ropetop hoe hij heeft geleerd te bonderen. Het is niet zo om te zeggen dat zelf aangeleerde ropetops allemaal gevaarlijk gaan zijn. Het is niet zo dat je kan zeggen dat de mensen die lessen hebben gehad van zogenaamde bondage leraren altijd veilig te werk zullen gaan. Ik ben al lang genoeg in de wereldje geweest om je te kunnen verzekeren dat ik erg veel mensen heb ontmoet die echt hebben uitgevogeld hoe bondage werkt door veel zelfstudie en een paar lessen, en ik heb een hele boel mensen leren kennen die lessen hebben gevolgd en sommigen van hen zijn de meeste gevaarlijke riggers die ik ooit heb ontmoet. Wat ik wil weten is 'hoe' jij het hebt geleerd. Ik wil graag horen over voorzichtig te werk gaan buiten het spel om, dus oefenen zonder spel erin zodat de rigger zich volledig heeft kunnen focussen op het 'engineering' aspect van bondage en niet op andere dingen. Ik wil horen over het bestuderen van tutorials van erg goede beoefenaars, dat diegene lessen heeft gevolgd van gebruik-veilige leraren die werkelijk waar hun studenten de veiligheid aspecten aanleert en goede technieken. Ik wil weten dat er een veiligheidschaar binnen handberijk is, zelfs bij de meeste simpele oefening, omdat dit mij laat weten dat de andere rekening houd met mijn veiligheid en zijn verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.

Gezondheid, veiligheid en uitwisselen van vloeistoffen:
Als je nog nooit gehoord hebt van de term "fluid bonding" (term voor lichaamsvloeistoffen uitwisselen/onbeschermde seks hebben met iemand) dan alsjeblieft lees je in over dit onderwerp buiten deze tekst om, gezien het belangrijk is voor je eigen gezondheid. In het kort, ELKE uitwisseling van vloeistoffen, zelfs tijdens het zoenen, brengt het risico met zich mee van SOA's. Verder, vingers en seks speeltjes kunnen makkelijk SOA's doen verspreiden. Recentelijk heb ik een student in mijn normale leven leren kennen die de laatste 30 jaar van haar leven met herpes 2 (genitale herpes) op haar hand en nek vanwege een scheurtje op haar vinger dat het virus binnen had gelaten. Het kan iedereen overkomen, dus denk niet dat het jou niet zal overkomen. Er kan met Herpes 2 nog makkelijk omheen gewerkt worden met enige veiligheid, maar de meeste mensen weten niet dat ze het hebben of geven het niet toe als ze het wel weten. Als je van plan ben seksueel bezig te zijn met iemand, gebruik dan alle methodes om je gezondheid te beschermen en bespreek deze ook in detail voordat je van start gaat. Gebruik altijd barrières en breng je eigen seks speeltjes. Gebruik niet die van iemand anders. Je zou je zeker moeten voelen in je partner om deze dingen te kunnen bespreken, anders overweeg om samen niet te spelen omdat je deze simpele doch belangrijke gezondheidssituatie niet openlijk kan bespreken en dat er een grote kans in zit dat veel andere dingen ook niet goed zullen lopen tussen jullie.

Als jullie relatie zich ontwikkeld in het gebied waar je naar een meer seksuele connectie verlangd is het wijs dat jullie beide je volledige laten testen, inclusief bloedtest voor herpes (iets dat niet standaard is voor veel test pakketten), en het resultaat volledig deelt met de ander. Als je eenmaal besloten hebt om verder te gaan met jullie relatie naar een 'fluid bonded' relatie maak een safe-seks contract waar jullie je beide aan zullen houden. Als een van jullie deze verbreekt moeten jullie weer getest worden op SOA's en of stoppen met spelen met diegene of het probleem te bespreken en erachter te komen waarom die persoon het vertrouwen gebroken had.

Ten slotte:
Bondage is een wonderbaarlijk reis met iemand anders, maar het heeft volwassenheid en compassie nodig. Als je niet het gevoel hebt dat je volledig aanwezig en verantwoordelijk naar iemand anders kan zijn, of je nu de top of bottom bent, ga niet spelen met diegene. Zowel de ropetop als de ropebottom stellen hun hart open voor de ervaringen, als ze ten minste het waard zijn om mee te spelen, en als je geen positieve ervaring voor elkaar kan zijn is het het beste om dan samen met met bonderen bezig te zijn. Elke bondage relatie die het waard is vereist dat beide personen emotioneel beschikbaar zijn, zich eerlijk opstellen, en mededogen hebben naar elkaar.

-Lumen1987

0 reacties:

Een reactie posten