Reblog - Advies voor "ropetops" en "ropebottoms" van PoisonBeatrice, Part 2

Ik kwam gister een ongelooflijk goed stuk tegen op het internet, en heb toestemming gekregen om deze hier te rehalen in het Nederlands. Het origineel, in het Engels, is te vinden op http://poisonbeatrice.livejournal.com/779429.html. Omdat het een lang stuk is, heb ik besloten het in wat meer hapklare brokken te posten. Bij deze deel 2.
Deel 1 is te vinden hier.


Advies voor ropetops en ropebottoms, Part 2
- PoisonBeatrice
Tips voor de ropetops:

We moeten allemaal op een eigen manier ontwikkelen op dit pad. Alsjeblieft accepteer het volgende als enkel als een mogelijke manier van hoe je erin kan ontwikkelen. Dit is mijn manier. Als ik iemand heb ontmoet waarmee ik samen met touw zou willen spelen dan vraag ik diegene over diens interesse gebied met betrekking tot bondage. Ik vraag diegene om me foto's te sturen die haar aanspreken. Ik vraag haar dingen om erachter te komen of diegene enkel interesse heeft hoe een bondage aanvoelt, predicament bondage, suspensions, vloerwerk of enkel de kunstvorm. Ik probeer erachter te komen of diegene D/s ervaringen heeft gehad en hoe die waren. Ik probeer erachter te komen of ze een ropebottom of een ropesub wilt zijn, wat twee verschillende dingen voor me zijn, dus het is belangrijk dat ik haar needs weet in dat optiek. I probeer erachter te komen of diegene andere partners heeft en of die ook bewust zijn dat hij of zij interesse heeft om met mij te spelen. Ik probeer diegene ook op emotioneel vlak te leren kennen, probeer te achterhalen over ze met bepaalde dingen zit zoals angst aanvallen. Ook probeer ik erachter te komen of diegene het spel wilt om zichzelf te leren kennen of dat het een manier is voor diegene om in een ongezonde gewoonte te blijven steken.

Als we uiteindelijk beide besluiten dat het een goed idee is om elkaar aan te voelen dan zal onze eerste sessie vrij voorzichtig en niet al te intens zijn. Ik leg haar uit dat ik haar enkel vrij losjes zal bonderen, al wel natuurlijk strak genoeg om de touwen op de juiste plaatsen te houden, voor ik ben voorzichtig met diens psychische en lichamelijke limieten. Het is een soort try-out voor ons beide. Ik nodig diegene uit naar mijn ruimte, waar we gewoon zitten en wat praten. Ik laat de persoon in kwestie mijn touw zien en misschien ook een paar fysieke houdingen en check of ze die met gemak kan doen.

Wanneer ik opmerk dat de spanning er grotendeels af is vraag ik of diegene klaar is om te beginnen. We gaan dan van start en beginnen met de bondage die we tijdens ons gesprek hebben afgesproken. Ik leg diegene uit dat ik erg veel met diegene zal praten omdat deze eerste ontmoetingen ook bedoeld zijn om elkaar beter te leren kennen, maar dat als we een diepere connectie ontwikkelen de communicatie anders zal gaan lopen. Ik leg hem of haar uit waarom de touwen op specifieke plaatsen zitten en waarom ik een bepaalde mate van druk gebruik. Ik check erg vaak bij de persoon in kwestie of alles goed aan voelt of het ook bevalt. Ook bespreek ik hoe dingen waarschijnlijk zouden verschillen als we echt zouden gaan spelen.

Doorgaans begin ik NIET met een bondage waarbij de armen op de rug vastgezet worden, omdat dat psychologisch erg intens is. In plaats daarvan begin ik met iets simpels waarbij de persoon diens handen gewoon kan zien of misschien een sierbondage waarbij de armen gewoon vrij zijn. Als de persoon in kwestie nog nooit eerder in een bondage heeft gezeten, bind ik de armen doorgaan niet vast bij onze eerste keer omdat een bondage ondergaan dan al veel om te verwerken is, en in plaats daarvan bondeer ik dan de benen of doe ik een sierbondage.

Wanneer we klaar zijn ruim ik erg langzaam de touwen en de rest op terwijl we nog napraten, zorg ervoor dat diegene water drinkt, en checken of de persoon nog andere vormen van nazorg (aftercare) nodig heeft wat dat dan zou mogen zijn. Ik neem contact met diegene op zo snel mogelijk om diegene te bedanken door de tijd die we samen hebben gedeeld en verzeker diegene dat ik klaar sta om te helpen met het verwerken van dingen die mogelijk losgekomen zijn. MAAR, ik doe dit niet meteen als ik geen goed gevoel heb voor een mogelijk vervolg spel. Dit zou kwetsend kunnen zijn als de persoon in kwestie nog een beetje in een headspace zit en nog niet volledig met twee voeten op de aarde staat. Als ik niet verder zou willen gaan met het spelen tussen ons, dan achter ik een paar dagen tot er een goed moment zich aanbiedt om het voorzichtig te vertellen. Als ik wel verder zou willen gaan, laat ik dat weten en laat ik diegene het tempo bepalen.

Na een paar dagen sinds we gespeeld hebben check ik even bij de persoon om te zien hoe die zich voelt, lichamelijk en gestelijk, sinds we gespeeld hebben. Ik probeer erachter te komen wat erg bevallen was, of er voorkeuren zijn ontstaan voor iets nieuws en/of meer, wat men van de strakheid van de bondage vond en de ervaringen van verschillende bondages. We zullen dan een nieuwe dag prikken om weer eens te gaan spelen.

Bij de volgende sessie volg ik hetgene wat we afgelopen keer hadden besproken om te verkennen, zonder extra dingen toe te voegen zelfs als ik een goede klik tussen ons voel, omdat ik vertrouwen in elkaar woord wil opbouwen. Als ik wel het gevoel kreeg dat er een erg goede klik aanwezig was, dan zal ik dat vertellen nadat we klaar zijn, wanneer de tijd daar goed voor is en kijk ik ook hoe de andere daarover denkt en misschien dat ook ervaren had. Bij de tweede keer zal ik wat meer serieuze bondage aanleggen, hoewel nog steeds voorzichtig aan wanneer we niet gewoon van afbeeldingen aan het oefenen zijn maar een echte bondage-spel opzetten. We bouwen vanaf dit punt op, waarbij we groeien met elke sessie, zowel in vertrouwen als intensiteit.


-Lumen1987

0 reacties:

Een reactie posten