Single sub - hoe ga je ermee om?

Ik heb zelf een tijdje geleden zitten klagen over het koos-Dom-loos zijn en dat ik sommige momenten ook echt kriegel word van mijn innerlijke subje dat zo graag een leuke Dom tegen het lijf zou willen lopen. Ik snap maar al te goed hoe kut het kan zijn voor sommige single subbies out there. Nu kwam ik een interessant artikel tegen op submissiveguide.com, dat dus ging hoe je jouw onderdanigheid kon voeden ookal heb je geen vaste partner.

Het stuk suggereert om wat persoonlijk protocol in je leven te gaan bouwen. Dat kan iets simpels zijn als voor het slapen gaan op je knieƫn voorovergebogen te reflecteren op je dag (of misschien nog specifieker, de dingen die jouw onderdanigheid hebben weten los te maken of hebben gevoed), bepaalde discipline in je leven te roepen (het huis spik en span houden zonder uit te stellen) of wat te doen voor de community zoals vrijwilligerswerk (met het idee dat je andere mensen daarmee 'pleased'). Er zit natuurlijk wel een grote maar aan dit hele verhaal: je moet wel die discipline op jezelf kunnen houden. En tsja, als het om je onderdanigheid te voeden gaat, moet je wel een beetje daar je kicks vandaan kunnen halen.

Persoonlijk kan ik hier waardevolle projecten in kunnen bedenken. Een fitness traject zou hier naar mijn idee heel goed in kunnen passen. Daarnaast levert het je ook nog andere dingen op naast een mogelijk blij (of in ieder geval minder zielig) innerlijk subje, zoals met een beetje mazzel dat goddelijke lichaam waar je altijd van hebt gedroomd. Misschien, als je fan bent van Gorean posities, zou je die kunnen gaan oefenen. En niet alleen de posities an sich, maar ook de transities van positie op positie. Of misschien eens tijd om aan je lapdance/striptease skills te gaan werken. Ik denk dat er wel nog een paar andere leuke projecten bedacht kunnen worden die je innerlijke subje weten te kriebelen en je er ook nog wat aan overhoud.

Maar het kan ook een keerzijde hebben, wat iemand ook als commentaar op dat stukje had gegeven. Als je teveel gefixeerd gaat raken op het feit dat je "koos-Dom-loos" bent, je mogelijk kan gaan veranderen in de categorie "wanhopig sub" waar eigenlijk menig Dominant persoon geen interesse naar heeft. Dit kan heel goed een vicieuze cirkel gaan maken waarbij je uiteindelijk je probleem totaal buiten proporties opblaast. En een project ondernemen zou hier dan wel eens in kunnen gaan devalueren!


Wat voor mij erg goed hielp vroeger, was mijn gedachten van me af schrijven en dat kristaliseren in verhalen. Die verhalen zijn trouwens nog terug te vinden op het web, maar momenteel heb ik dat medium niet echt tot mijn beschikking. Mijn afstuderen voorkomt dat ik echt lekker een schrijfsessie kan doormaken, waar ik vroeger makkelijk een uur of 3 bezig kon zijn met hoofdstukken uit mijn pols schudden. Meeste van mijn tijd gaat toch in games, salsa en sociale contacten zitten. Daarnaast heb ik nu wel een beetje een wat meer luxere positie van dat mijn dominante kant vaak genoeg naar boven komt vanwege JT.

Dus mocht je in zo'n lastig pakket zitten, misschien dat je eens kan gaan nadenken over zo'n project. Denk eens na over wat jij eigenlijk zou willen als sub. Of je een bepaald ideaalbeeld hebt van jezelf als sub, en bedenk of je daar zelf ook dingen voor zou kunnen doen om dichter bij jouw ideaalbeeld te komen. Maar let wel een beetje op dat je er niet door gaat zitten fixeren op het stukje "single". Fixeer op het stukje "sub", en waar daarmee!
-Lumen1987

0 reacties:

Een reactie posten