Dingen laten

Dingen laten omdat het moet.
Niet naar feestjes gaan
Niet spontaan spelen
Niet daardoor een paar uur later naar bed gaan
Heel veel dingen niet doen.

Mijn hele leven bestaat momenteel uit keuzes maken.
Keuzes die anderen niet hoeven te maken.
Keuzes die ik een jaar geleden niet hoefde te maken.

Dit doet pijn
Ik moet dingen missen
Wat kan je veel kwijtraken door kanker

Ik merk dat het een beetje beter gaat.
Dat de dingen die ik laat en wel doe effect hebben.
Ik hoop dat mijn energie weer terug gaat komen.
Ik weet waar ik het voor doe.

Maar toch...
Ik ben het onbezorgde kwijt.

3 reacties:

Switch1987 zei

Mooi geschreven en dat lijkt me idd erg vervelend, steeds weer keuzes moeten maken en daardoor ook heel veel dingen moeten missen.

Dikke knuffel!

Lilith zei

Lieve Yara,
Ik ken je niet, maar het gevoel dat je beschrijft ken ik heel goed, en ik leef met je mee.
Een poosje geleden las ik dit: http://butyoudontlooksick.com/navigation/BYDLS-TheSpoonTheory.pdf
En dat heeft me heel erg geholpen om dit aan mezelf en anderen duidelijk te maken.
Veel sterkte! x

Anoniem zei

Dank je wel voor het doorsturen van dit stuk. Ik had het ooit wel van iemand gehoord, maar eigenlijk nog nooit gelezen. Het verduidelijkt inderdaad hoe ik keuzes moet maken en wat er allemaal al energie kost.

Liefs,
Yara

Een reactie posten