Eind 2011, een terugblik

Inmiddels is het weer de laatste dag van 2011 en vond ik dat ik nog wel even een berichtje moest plaatsen. Er heeft zich voor mij en dit blog een aantal ontwikkelingen gedaan, waar ik nog wel even op terug wil blikken.

Ten eerste in mijn persoonlijk leven, en de reden waarom ik de afgelopen tijd niet héél erg actief ben geweest op Think about Kink, is vanwege mijn afstuderen. Ik ben nu ook officiëel een 'working class citizen'. En daar was wel even een vakantie voor nodig om aan te wennen. Einde van studeren, iets waar ik eigenlijk al een aantal maanden flink aan toe was. Maar ook een einde aan even makkelijk een dagje ergens afspreken. Even shoppen met JT bijvoorbeeld.

Dit jaar heb ik ook JT als mijn lieve vriendinnetje en schattige subbeding mogen hebben en ik hoop dat dit ook veel langer zal blijven. Ik heb een verandering in onze relatie kunnen zien. Van hyper-relsubje die ze in het begin was naar lief en knuffelige semi-braafsub die ze tegenwoordig is. Van een meisje dat niet meer te houden was als je iets als "touwtjes" in haar oor fluisterde, naar een meisje die binnen no-time om kleine dingetjes die erg persoonlijk liggen subbig wordt en tegen me aan wil vlijen. Ik heb er zelf ook flink wat over mezelf van geleerd, van de relatie tussen ons. Hoe mijn Dom-kant in elkaar zit. Geleerd dat ik veel plezier haar uit de subbigheid en de euforie die mijn subje ervaart, dat ik kick om onbegrijpelijk subgebrabbel en dat ik een ongelooflijk lieve Dom ben die zeker bij haar soms eigenlijk gewoon té lief is.

Vanuit mijn subkant is er nogal de nodige tumult geweest. Ik heb een tijd lang mezelf exclusief opgesteld naar een persoon toe, waarbij ik uiteindelijk mezelf enkel pijn deed en mezelf in de weg ging zitten. Het heeft me toen ook veel tijd gekost om me hiervan te bevrijden. Inmiddels lijk ik wel compleet passief te zijn geworden op het vlak van subben, vooral omdat er in mijzelf geen vertrouwen meer te vinden is dat ik een leuke Domme voor mezelf weet te vinden waarbij er die click is, net zo een die ik dus eerder had ervaren. Het voelt wel een beetje alsof ik de hoop op heb gegeven en er dus zelf niet al te veel moeite meer in wil steken... omdat het als verloren moeite aanvoelt. Ik hoop dat er toch wel in 2012 daar verandering in gaat komen, hetzij de houden hetzij de situatie.

Het blog zelf heeft ook wat ondergaan. Het originele concept van meerdere mensen die aan deze blog meeschreven is nagenoeg op dit moment over, gezien ik het (jammer genoeg) helemaal zelf draaiende houd nu. Ik zou heel graag zien dat andere mensen het ook leuk vinden om hieraan mee te werken. Een centraal punt te maken waar men ervaringen kan lezen en spontane ideeën kunnen opdoen. Een plek waar schijvers ook op elkaar stukjes in kunnen gaan, op een vaak dieper niveau dan je op menig fora tegenkomt, maar waar ook wordt gelet op de leesbaarheid van de teksten zelf. Ik hoop dat ook nog steeds ten zeerste dat mensen zich bij me zouden willen aansluiten om samen aan Think about Kink te werken.

Ook is er het idee om een punt te gaan maken op Think about Kink voor stapsgewijze uitleg voor verschillende dingen die met BDSM te maken hebben. Het originele idee was vooral gericht op bondage technieken, gericht op het snappen van waarom een bepaalde bondage op een bepaalde manier aangelegd wordt. Met aandacht voor 'uitbouw' mogelijkheden, ideeën over welke dingen te combineren zijn met elkaar, practische aspecten waar je toch even rekening mee kan/moet houden als het bijvoorbeeld je eerste keer is dat deze bondage aangelegd wordt. Maar later ook andere onderdelen als eenmaal deze basis er is. Dit plan staat momenteel enkel wel in de ijskast, vooral vanwege het gebrek om mooie afbeeldingen/beeldmateriaal te kunnen maken die bij de tekst moet gaan. Zonder deze representeerbare visuele ondersteuning, wil ik er nog niet verder mee gaan.

Wat het komend jaar allemaal in petto heeft, ik heb er zin in. En ik wens alle mensen die Think about Kink volgen een erg gaaf, gelukkig en succesvol 2012 tegemoet. En vergeet er niet wat van te maken, want als we de Inca's moeten geloven is 2012 het laatste jaar van deze planeet ofzo :P

Cheers,
-Lumen1987

0 reacties:

Een reactie posten